I toppform inför Beach 2009!

Såg att det var länge sedan jag skrev något i kategorin om träning och tävling. Det sistnämnda har det ju inte blivit så mycket av, men ändå lite medeldistans och en och annan långdistans. Inte att förglömma är ju sprinttävlingen på sommarland(!), men ändå har våren präglats av ett tajt träningsschema.

jag närmar mig toppform inför O-ringen och Beach 2009! Eller? Bara för att jag tränar mycket behöver det ju inte betyda att jag sköter kosten? För det kan jag verkligen inte påstå! Men jag tolkar "toppform inför beach 2009" som att man under våren "boostar" självförtroendet till hundra procent och ser till att bara göra sånt man mår glad av.

Alla som känner mig vet att jag älskar att göra saker (det värsta som finns är ju att ligga i soffan och slötitta på tv!) och sitter sällan stilla. Antar att träningslusten kommer ur mitt behov att få utlopp för all energi jag bär på. Jag tränar minst en gång per dag och varvar löp- och orienteringsträning med spinning och gym. (Så nu fick jag det sagt!) Men min poäng är att jag tränar som en galning och sedan äter som en häst. Åh jo, alla som känner mig vet att jag älskar mat i alla dess former. Jag är dessutom jämt hungrig och går med jämna mellanrum till kylskåpet för att kolla om inte någon mumsig tårta eller kaka är på besök. Annars får jag väl nöja mig med en macka med smör och ost och skinka och kaviar. Extra allt. Inte blir det bättre för att dom på jobbet (äldreboendet) ser till att det alltid finns nybakat kaffebröd och nybryggt kaffe...

Men jag tänkte med detta inlägg promota att den bästa uppladdningen inför sommaren (och resten av året) är att INTE haka upp sig på allt tjat om kost och träning. Vafan, om jag tränar så sjukt mycket som jag gör förtjänar jag ju att äta vad jag vill! Dessutom är det inte hela världen om jag super till någon lördag. Så länge jag har kul och mår bra och tillåter mig själv att njuta av livet besitter jag världens bästa självförtroende som blir räddningen när jag sätter på mig bikinin i sommar.

Men vi måste också vara realistiska. Att jobba dag och natt utan vila, och sedan träna jämt och proppa i mig alla sötsaker som stoppas under näsan på mig kommer knappast att leda till en topplacering när jag tävlar i sommar. Men jag har funnit en lösning till det problemet. Det enda som behövs är lite tur! Ni vet, hälften av min konkurrenter får feltryckta kartor första dagen och blir diskade för felstämling och resten orienterar bara dåligt de resterande dagarna.

Nu ska jag se om det inte finns lite russin i skafferiet. Lite extra energi innan jag ger mig iväg på en löprunda med snabbdistans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0