Måndag.

1) Ansiktsboken tar över mitt liv!
2) Telefonen är fortsatt tyst.
3) Bara fem nätter kvar på Premo!


50-årskalaset i Värmland i helgen blev en riktig succé! Toppenväder och god mat, vad mer kan man begöra? Jag fick vara chaufför och min pappa fick supa ikapp med sina bröder. Jag förstår inte hur folk kan skämmas över sina nära anhöriga (fäder, makar osv.) bara för att dom dricker för mycket och har jättekul. Jag skämdes inte ens när pappa sluddrade igenom sången om "Myran" och tappade bort sig på en massa ställen. Både jag och min syster hade jättekul trots att pappa "gjorde bort sig". Men vadå? Han hade ju kul! Nu vet jag vems gener jag ärvt när vi kommer till DET i alla fall...

Nu håller jag på och skriver packlistor! En till tågluffen och en till flytten i Uppsala. Den sistnämnda är lite klurig. Eftersom jag hyr i andra hand möblerat behöver jag inte tänka på säng, skrivbord, tv osv. Men sådana saker som... Gardiner till exempel! Jag måste skriva en liten lista över allt smått och gott som kan tänkas behövas och sedan gå igenom mina rum för att hitta allt viktigt. Behöver jag min miniräknare? Behöver jag ta med mig en uppsättning bestick? Det blir verkligen klurigt att spika ihop en flyttlista. Man vill ju inte gärna åka fram och tillbaka jämt för att man glömt något...

Jag har nyligen upptäckt en festival jag vill gå på. Way Out West i Göteborg. 13-15 augusti, men vi tågluffar till den 16:e. Kanske åka hem tidigare? (Hanna <3, detta var riktat till dig!)

Nu ska jag försöka knacka ihop en flyttlista! Kommer nipå något JÄTTEviktigt så tveka inte att höra av er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0