Ha låga förväntningar!

Har ni tänkt på hur gott det är med svartvinbärste och singoallakex? I alla fall jag frossar för fullt, inga dåliga tankar inför Beach 2009 inte!

Vad rubriken antyder kommer hädanefter inte så många trevliga inlägg (som om dom varit så mycket bättre tidigare?) och anledningen är att fram till påsk kommer jag ha fullt ös på nästan alla fronter. Till att börja med har vi plugget! 2 uppsatser ska skrivas och "Linguistic Survey Course"-tentan ska skrivas den 3:e april. Dessutom följer diverse språkliga analyses och Literature Seminars...

Dessutom drar snart tävlingssäsongen igång så nu tränar jag för fullt (och äter kakor tydligen...) inför diverse stafetter och tävlingar. Spännande blir det att se om jag blir uttagen i något 10mila-lag också!

Plånboken rasar i vikt på grund av körkortet så jag försöker hitta luckor i almenackan där jag kan trycka in lite jobb på äldreboendet...

Ett roligt fenomen uppstod visserligen i helgen som jag kan skvallra lite om. Min familj har senaste veckan fått stå ut med gnäll och gråt över mitt olycksaliga liv (eftersom jag drabbades av en fruktansvärd och plötslig depression) och under hela tiden beklagade jag mig inför dem. Och ,peppar peppar, dom ansträngde sig verkligen för att få mig på bättre humör (Sampo köpte till exempel "Låt den rätte komma in" på fredagskvällen!), men jag har varit lika hemlighetsfull för dem som jag har varit på den här bloggen; vad som hänt är faktiskt inte så 'roligt' utan snarare bara komplicerat och ångestframkallande! Men på lördagkvällen kom våra grannar över för att titta på Andra chansen och när det eländet var över kom de (ja, vindrickarna alltså!) - en efter en - in på mitt rum med olika 'anledningar' men de försökte bara få mig att säga vad som är 'felet'. Sedan när jag kom ut och hörde dem vädra sina galna teorier sinsemellan kom jag halvvägs innan jag vände på klacken för att återigen gräva ned migi mina runda säng! Men jag höll tyst! Det är inte många som vet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0