Nu får man äntligen ge sig ut på vägarna...

(... synd bara att man måste tappa busskortet längs vägen!)


NU har jag fått körkort! Klarade uppkörningen alldeles galant i Farsta (där endast 44 % beräknas bli godkända) och nu är jag alldeles jättelycklig. Det första jag ska göra är att åka bil till Haninge Centrum och luncha med mamma. Men längs vägen måste jag åka förbi bussgaraget och hämta mitt busskort som jag så korkat råkade förlägga mig på bussen hem från körskolan. Har under den senaste halvtimmen bara suttit i telefon med 118118 och SL:s kundtjänst. Men nu är i alla fall kortet hittat så snart är det i säkert förvar igen!

Men nu blir det inga fler körlektioner och inte heller behöver vi klista fast den där gröna skylten på bilen. Och om mamma envisas med att hålla hårt i handbromsen kan jag enkelt bara sparka ut henne och köra vidare. För nu har jag det enda pappret som krävs för att sitta bakom ratten i pappas gamla Saab....

Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis:)

Fam Haapanen

2009-03-24 @ 14:18:20
URL: http://stiftsemlan.blogg.se/
Postat av: Karolina

GRATTIS MIN GULLEPLUTT

JAG VISSTE NOG ATT DU SKULLE KLARA DET :D

vi får ta och köra rally någon dag ;)

2009-03-25 @ 19:34:06
Postat av: Jenny

Grattis Emelie! :)

2009-03-30 @ 13:03:07
URL: http://wanillashake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0