Tisdag.

Godmorgon bloggen!

Nu har jag varit duktig och skrivit ut min första 'literature essay'. Synd bara att jag måste lämna in min 'linguistic essay' om mindre än en vecka. Man hinner liksom inte njuta av resultatet. Istället vet jag att jag måste sätta igång arbetet med Obama's speeches. Lite jobbigt bara att dom är så långa, annars är deten ganska rolig uppgift.

Jag tänker på mitt framtida studentliv. Om allting går som det ska blir det ju Göteborg. Igår var jag på en indroductory lecture for English II och det lät tyvärr jättekul, men om jag väljer att läsa en termin till (har ju bara studiemedel för en termin till) är det ju helt värdelöst om jag ändå inte sedan fortsätter en tredje termin och tar en Bachelor of Arts. Men nu har man ju faktiskt bara kommit halvvägs, så viska inte dra några avgörande slutsatser nu. Men visst lockar fortsatta engelskstudier, det gör det!

Jag tänkte på ost imorgon. Hur sjutton ska jag kunna överleva mitt studentliv om jag fortsätter att vara så här kräsen? Först gillade jag bara Goudaost som lyckligtvis var väldigt billig, men igår fick matkassan betala dyrt för min Boxholms gräddost! Jag kommer ju liksom inte ha råd med ost!! Inte är det så mycket bättre att jag är helt såld på Kalles randiga kaviar. Jag ensam konsumerar ju en tub i veckan! Jag är alldeles för kräsen för min plånbok! Tur att jag bor hemma ett tag till så hinner jag nog avvänja mig till blodpudding och nudlar (YUCK!)...

Ha en fortsatt trevlig morgon!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha det där är en myt, att studenter bara äter blodpudding och nudlar ;D Jag har i alla fall aldrig gjort det!



Förresten som vi bruker säga här - Göteborg suger Uppsala duger!!! Kom hit istället, du kommer inte ångra dig! =)

2009-03-31 @ 08:32:15
Postat av: Camilla

Ehm... det har jag :P inte blodpudding för det finns inte här men instant noodles (MUMS!). Har ett 30-pack kartong bredvid min säng hehe :D

2009-03-31 @ 22:10:47
Postat av: Camilla

Ehm... det har jag :P inte blodpudding för det finns inte här men instant noodles (MUMS!). Har ett 30-pack kartong bredvid min säng hehe :D

2009-03-31 @ 22:12:00
Postat av: Camilla

Dock är det potatis och spaghetti med köttfärssås som gäller just nu! :P

2009-03-31 @ 22:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0