There's a glow of spring in the hall tonight...

Jag vaknade i morse och lät mig översköljas av glädje. Nu är det verkligen slut på ångesten och våren står på tröskeln. Nu är det dags att börja njuta av tillvaron. För snart går solen i moln ändå...


Visste ni att de flesta självmord takes place during spring-time? Våren ska ju innebära pånyttfödelse och dessa upptaggade förväntningar på att man ska bli lycklig får många att se ännu mer negativt på sin eländiga tillvaro. Även om sådana tankar aldrig drabbat mig kan jag ändå förstå att somliga reagerar så. Vilket är sjukt sorgligt!

Men jag tänker välkomna våren med öppna armar! Kanske för att så mycket roligt händer i mitt liv just nu. Trots mycket plugg känns det som att jag har kontroll över situationen (glöm ej att min enda ambition är att bli godkänd!), men dessvärre gick inte utbildningskontrollen hos körskolan så värst bra. Jag blev väl inte helt underkänd men jag tvivlar på att jag hade klarat en riktig uppkörning när jag gjorde sådana grova misstag. Men huvudsaken är att vi är medvetna om dem och därför kommer jag inte att göra om dem när det verkligen gäller. Bara fem dagar kvar...

(Dessutom är det ju en annan kul sak... Som jag väntar med att berätta, tills vidare! Min syster råkar dock veta!)


Idag står i alla fall ett seminarium på SU högst på agendan och jag har väl hunnit förbereda mig skapligt. Sedan blir det nagelfixeri (det behövs!) hos Carolina och allra sist lite distansträning hemma! Det blir en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0