Jobbigt att jobba?

Jag besitter ett enormt lyxproblem som har tre jobb medans andra har inget!

Vissa planerar in sitt jobb i sin almenacka, men jag planerar in sömn...

Innan jag beger mig mot Lovisagården och mitt kvällspass där ska jag väl passa på att berätta om natten. Introduktionen började kl 0:30 och filialens huvudkontor(?) är beläget bakom bussgaraget. Efter lite strul med att hitta dit steg jag in i en uppbelyst lagerlokal med mina sluskiga mjukisbyxor och två fleecejackor. Jag blev väl bemött av alla som arbetade där (en liten skara men en stor blandning personligheter...) och han jag fick åka med hette Classe. Väldigt trevlig! Han visade mig runt och introducerade "budboken" för mig (alla Premo-anställdas bibel). Tidningarna kom ganska sent, typ 20 över ett, men när de anlände var det fullt ös. Vi (läs Classe) packade ihop alla tidningar och packade in dom i bilen. Sen började färden mot vår trakt ute i Tungelsta där utdelningen av morgondagens tidningar väntade. Classe var jättesnabb och hittade typ överallt och visste exakt vad alla ville ha. Jag satt bak med budboken och försökte hänga med alla husnummer och vägarna. Det höll på så i ca 2,5 timme. Och jisses vad jag var trött på slutet. Jag kunde knappt hålla ögonen uppe men det var ganska häftigt att åka hem kl 10 över fyra och möta de första bussarna på vägarna... I natt blir det samma visa igen och kanske får jag köra själv. Sen blir jag ledig natten lördag-söndag och sen börjar det om igen. Här har ni min närmaste framtid!

Kommentarer
Postat av: karolina

stackarn är du ledig den dagen, det är ju typ söndagarna som man tjänar in pengarna på.. om jag har fattat rätt

2009-05-15 @ 21:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0