Torsdagstankar!

Idag väckte Lovisagården mig med ett kvällpass 13:30-21:15. Har ju levt så "utsvävande" sista tiden och resonerar därför som så att jag inte har råd att tacka nej. Jag tänkte också förstås hinna träna innan jag börjar. Så bankbesöket jag har skjutit på i ett par dar får vänta ytterligare en dag. Usch för banker! De finns definitivt med på min svarta lista över saker jag ogillar (först är ju visum och flygplatser, sen kommer nog banker...).



Förresten så funderar jag på att skriva en serie inlägg om "det där hemliga". Som ingen egentligen behöver veta något om. Då undrar ni förstås varför, och ja, till viss del gör jag det själv. Kanske för att det är skönt att skriva av sig. Kanske det är skönt för att ha något minne att gå tillbaka till, för att inte glömma den här känslan som omgivit mig den senaste tiden. Jag tänker givetvis inte berätta alla detaljer och jag är verkligen inte ute efter att hänga ut någon. Personena inblandade vet ju exakt hur det ligger till. Det blir kanske ett sätt för mig att gå vidare offentligt. Men än så länge låter jag ämnet vila. Det gör ju ganska ont att bara tänka på det... Och ni som vet, ni vet och ni som inte vet ni kommer inte ha någon som helst clue vad jag kommer berätta. Och ni som tror att ni vet, ha, ni har ingen som helst aning ni heller! Nu väntar vi...



Jag försöker att ladda om inför nästa tenta men det går väldigt segt. Hur lockande är egentligen vokabulär på skalan 1-100? Men jag kommer nog aldrig sluta förvånas över engelska institutionens stundmässiga sinne för humor. Tänk att vi ska skriva prov på ord som arson, assassin och asparagus! (Ni som inte vet den svenska översättningen kommer den här: mordbrand, lönnmördare, sparris!)

Nä nu ska jag dricka upp mitt te, slå upp lite ord och slutligen ge mig iväg på ett löppass! Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: karolina

men sen är det fest ;)

2009-05-28 @ 10:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0