En onsdagslista!

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

...inte minst ur etiologisk synpunkthar förekomst och storleksordning av rökning vid ischemisk hjärtsjukdom och alkohol vid kardiomyopati ett självklart intresse. (pappas kursbok i omvårdnad)


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Hyllan med alla gamla The Sims-spel!

3. Vad var det senaste du såg på tv?

Nyhetsmorgon på TV4 i morse.


4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

15:30? (ojdå den var visst 15:53...)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Ingenting förutom samvetets röst som säger att jag borde plugga...

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Gick hem från bussen.


7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Bloggar och mailen.

8. Vad har du på dig?

Svarta chinos, en blå/vit tröja och pilgrimssmycke med en skytt.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?

Det var en lugn natt...

10. När skrattade du senast?

När David sa något dumt, igår kanske?


11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

En fejk-oljemålning av en orkidé från Ikea.


12. Har du sett något konstigt på sistone?

Jag såg Micke, en gammal scoutkollega, HAN är konstig!!

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Utmaning? Ganska självmant skulle jag väl påstå.

14. Vilken var den senaste film du såg?

Eight Below, en mysig film med slädhundar!

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Hjälpa mina föräldrar att betala av sina skulder, köpa en mysig liten lägenhet i Gamla stan och sedan RESA!

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Hm... Jag tycker om att begå katastrofala misstag... Antar att jag inte behöver specifiera! ;)

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Jag skulle vilja kunna flyga!


18. Tycker du om att dansa?

Ja, till konserter och till ett bra discogolv med lite alkohol så...

19. George Bush?

?

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Åh, min favoritfråga! Fina flicknamn är typ Hedvig, Heidi och Juni. Fina pojknamn är Yngve, Elias och Viggo!

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?

Jajamensan! Älskar London (Highgate) och New York!

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Jag är stolt över dig, du räddade fler än Noak när du byggde en båt av "Emelies starkus metallus flytus" (som jag tidigare får Nobelpriset för) och då får peta ner jesus från min högra axel!


24. Vilka tre personer vill du ska svara på de här frågorna?

Hmm, vad sägs om Karro, Hanna och Camilla?


Kommentarer
Postat av: karolina

nordjobb.net

2009-05-06 @ 17:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0