Underbara tenta-period!

När jag kom hem förra helgen till 25-manna konfronterades jag med en massa kritik om att jag aldrig bloggade längre. Vilket i och för sig är väldigt sant. Efter den helgen lovade jag mig själv och alla andra att jag skulle ta tag i bloggen och uppdatera den oftare. Men det blev ju inte riktigt så...

När jag precis hade flyttat till Uppsala hade jag inte tid att blogga på grund av nollningen och de hysteriskt roliga recceveckorna. Nu har jag inte tid att blogga eftersom min första tenta närmar sig med stormsteg i "Algebra och geometri". Enda skillnaden är väl att för lite drygt 2 månader sedan hade jag någonting väldigt roligt och spännande att blogga om. Nu pluggar jag ju bara non-stop och det är verkligen inte så kul att läsa om. Igår satt jag på Ångström tillsammans med några kursare och pluggade oavbrutet i 12 timmar! Det ni!

Men lite roliga saker händer ju!

Jag fick Markus Krunegårds nya album "Prinsen av Peking" signerad i brevlådan i onsdags. Min tunna studentplånbok ger inga större utrymmen för onödiga utsvävningar så jag fick nöja mig med bara den ena skivan. "Lev som en gris och dö som en hund" är väl, om inte annat, en utmärkt födelsedagspresent? Hursomhelst, skivan är jättebra, men den slår dessvärre inte debuten Markusevangeliet. Men några favoriter hittils är "Hollywood Hills", "Lika barn leka bra", "Dålig på vardag", "Ingenting är vettigt 03:30", "Natt efter natt" och den eskapistiska "Trelleborg - Travemünde - Världen".

Annat som hänt är väl att 25manna gick av stapeln för exakt en vecka sedan och slutresultatet blev att Hellas lag 1 kom på 28:e plats och Hellas lag 2 kom på 177:e plats. Det måste vara de bästa placeringarna hittills med tanke på att MITT 25manna lag (oavsett om det varit första eller andra laget) alltid blivit diskat på grund av att folk stämplat fel, hoppat över kontrollen, tappat pinnen... Ja, listan kan göras lång. Men nu blev båda lagen godkända och med två väldigt bra placeringar med tanke på den långa startlista (sådan 350 startande lag).

Huvudsaken var förstås att vi slog gotlänningarna Svajde Roma och upplänningarna i OK Rodhen och IF Thor (min nya klubb till vintern)! Så igår bjöd jag på segertårta på Ångström för att underlätta tentaplugget. =)

Snart bär det av till Norrlands nation igen för att njuta av deras stora (och mycket billiga!) utbud på lördagsfika. Där ska vi träffas några kursare och tentaplugga ÄNNU MER. Jag ska faktiskt försöka ta lite bilder också så att ni får SE hur fint Uppsala har blivit under hösten.

Trevlig sovmorgon på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0