Bloggen är igång igen! :)

Låt oss säga så här: om våren 2009 var den konstigaste så var sommaren 2009 den bästa och roligaste sommaren jag fått uppleva under mitt nittonåriga liv! Ni som gjorde den till den bästa vet vilka ni är och ni kan alla roliga händelser utantill. Men det är kanske lika bra att summera sommaren som gått för de som inte är lika insatta: jobb x3, O-ringen i Småland, Interrail Europe, festivalsommar á la "Way Out West"och "Popaganda", Uppsala och studentliv^100%, goda vänner och roliga kalas!

Men nu är sommaren slut och från och med idag blickar vi framåt!

Just nu sitter jag i mitt korridorsrum i Uppsala och laddar inför kräftskiva med programmets sektion. För de som inte vet är det väl lämpligt att berätta vad jag gör här: jodå, nu har jag börjat den 5-åriga civilinjengörsprogrammet "Teknisk fysik" och kommer att spendera mina närmsta år vid Polacksbacken och Ångströmlaboratoriet.

Jag bor i en korridor som jag hyr i andra hand och en av mina grannar råkar vara världens bästa Hanna! Uppsala är studentstaden med stort 'S' och jag vill påstå att mottagningen (=nollning) för teknologerna är den bästa. Vi är slavar under Rekå och måste lyda deras anvisningar utan protest, vare sig det gäller lek, sång, dans eller en ny tripp till samvetscentralen när det gamla samvetet inte var tillräckligt STORT nog. Vi är nu inne på mottagningens andra vecka och ett urval aktiviteter har varit upprop och nationsinskrivning, matteproppen, STora föreningsanstormnINGen, FLEURdagen, BIG BANG-festen på Göteborgs nation, klassolympiaden, klassfest, mysgrillning och VARJE kväll är det tältsläpp! Igår kväll besökte jag Västmanland-Dalarnas nation (i folkmun kallad V-dala) där mässa och GRATIS sittning väntade för alla nya medlemmar. På fredag är det den stora finalen som kommer att bestå av en så kallad gasque (en finare sittning)! Sedan väntar plugg och åter plugg men jag ska försöka uppdatera så ofta det går så att ni läsare också får ta del av studentlivet! =)

Här nedan följer några bilder från mitt rum på 13 m^2. Stöket är från när jag packade upp förra veckan, men jag kan inte direkt påstå att det är jättestädat nu heller...


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0