Året som gått!

För exakt ett år sedan firade jag det nya året på Storhognas Högfjällshotell. Sexrättersmiddag, snö och minustgrader. Man får inte heller glömma heldagarna i skidbacken! Ett år senare sitter jag i min runda säng och försöker sammanfatta höjdpunkterna från året som gått. Resultatet redovisas nedan i någorlunda kronologisk ordning.

1. Jag bjuder Michan på Rockbjörnens musikgala och vi njuter av prisregnet som faller över Kent på Grammisgalan, Rockbjörnen och P3 Guld. Jag får i samma veva upp ögonen för Annika Norlins svenskprojekt "Säkert!" och ångrar genast att jag la min röst på Sonja Aldén i kategorin "Årets svenska artist" på Rockbjörnens hemsida.

2. I februari plågas jag av det höga tempot i skolan men jag hinner också med en Kent-konsert i Norrköping där jag också får vara med och slåss om en trumpinne. Det var stort det!

3. Jag blir hemligt(?) förälskad i Björn Gustavsson när han agerar mellanakt i Melodifestivalen. (Nu är det ju inte lika kul när alla andra fjortisar avgudar honom....)

4. Vi åker med favorit-grannarna till Sälen och det blir en kanonsuccé! Det är inte ofta man har det så kul och om allt går enligt planerna åker vi till Kläppen i påsk!

5. I mars åker jag på en fruktansvärt jobbig idrottskada. Chondromalacia Patellae eller Fremuro-patellärt smärtsyndrom eller ännu enklare, Runner's Knee. Jag hoppar på kryckor och får överdrivet mycket fritid och hinner då spendera hela mitt studiebidrag på skivor från cdon. Jag får upp ögonen för Laakso och blir helt såld på mästerverket "Västerbron". Samma helg vill jag gå på Debaser Medis och se dem spela, men blir plötsligt påmind om de där hemska metallbenen jag tvingas dras med...

6. I samband med att Laakso kommer in i mitt liv låter jag mig hänföras av Markus Krunegård och hans singel "Jag är en vampyr" tippas vinna utmärkelsen "Årets bästa låt" när musikgalorna ska hålla hov. Jag förhandsbeställer albumet som kommer signerat hem! (Märk att samma dag som albumet släpps ska jag vara med i radioprogrammet P3 Live Session där Krunegård själv är programledare. Jag får dessutom ställa en fråga till Elin Sigvardsson i direktsändning! Hela inlägget om denna förtrollande afton hittar ni här alternativt här!) 

7. Jag skrev teoriprovet för körskolan och blev GODKÄND!

8. Mat-Tina vann "Let's Dance" men jag röstade på Tony!

9. Jag skrev Högskoleprovet och fann att det var en ganska kul lördags-sysselsättning. Jag skriver också ett klagobrev till Debaser Medis som insisterar på 20årsåldersgräns till Markus krunegård. (Men allt löser sig och jag får se honom på Kafé 44!)

10. Min knäskada läker och jag får springa 10mila och gör ett fullt godkänt lopp. I samma veva hittar jag den absolut roligste kommentaren på YouTube: "ActionGiver, varför beter du dig som ett hockeylag? Du kan väl för fan va säker på något innan du med övertygelse konstaterar det. jag hoppas du blir landsförvisad till skåne."

11. I maj drar studentskivorna igång och det är bara början på "mitt-vätränade-jag"-förfall. Jag är bland annat utklädd till hovryttare! Men innan förfallet börjar på allvar vann jag min första D20 tävling (den enda jag vann detta år...) och jag letar studentklänning...

12. Den femte juni 2008 tar jag STUDENTEN! Massor med Champagne och tårar förstås men jag får också motta ett jättefint diplom i matte och fysik. Just nu är diplomet inramat och hänger på en vägg som alla kan se i mitt rum.

13. Efter studenten åker jag och pappa till Madrid och trots min konstanta trötthet blir det en trevlig resa!

14. Hela sommaren spenderar jag i USA och mitt kroppsliga förfall är ett faktum.Men jävlar vilket äventyr!

15. Väl hemma får jag mitt första RIKTIGA jobb (vikarie på Lovisagården, ett äldreboende!)! Jag får också gå på min första festival någonsin (Popaganda vid Eriksdalsbadet) där bland annat Laakso, Vapnet och Shout Out Louds spelar!
 
16. När jag kommer hem till Sverige igen hinner jag börja på SU men hoppar av efterbara någon vecka och spenderar resten av hösten i London och Highgate hemma hos familjen Brolin. Där får jag passa de jättesöta barnen Christopher och Rebecca fram tills den 21a december. Jag hinner också bli ett riktigt 24-fan och iskrivande stund så tjatar jag på Michans pojkvän (och min granne) Mattias att ladda ned hela säsong ett åt mig. '

17. När jag slutligen kommer hem välkomnas jag med öppna armar och nu ser det ut som att jag blir hemma. Ett tag i alla fall!

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0